Followers

♥ Like Button ♥

Saturday, September 14, 2013

Sahabat


Sahabat,

Tolong ingatkan andai aku terlupa

Akan indahnya ukhuwwah antara kita

Susah senang kita harungi bersama

Ombak dan badai kita renangi jua

Kerana matlamat kita hanya kerana-Nya



Sahabat,

Tolong ingatkan andai aku terlupa,

Akan takutnya dan gerunnya pada balasan Allah

Pada hamba-Nya yang leka

Kerana aku tidak sanggup

Untuk menjejakkan kaki ke neraka-Nya



Sahabat,

Tolong ingatkan andai aku terlupa

Akan nikmatnya syurga Yang Maha Esa

Kerana itu adalah pendorong ku

Untuk terus beramal hanya kerana-Nya



Sahabat

Tolong ingatkan andai aku terlupa

Bahawa dunia ini hanya sementara

Tidak yang kekal diatasnya

Melainkan semua akan kembali kepada yang Esa

Kerana aku bimbang akan kederasan arusnya

Yang mampu menggugat iman yag tidak seberapa

Yang mungkin akan mengheret kepada kemurkaanNya



Sahabat

Tolong ingatkan andai aku terlupa

Pada pesanan Rasul dan juga pencipta

Kerana aku juga insan biasa

Yang kadang-kadang lupa

Pada tujuan hidup kita didunia…..



Sahabat

Aku tidak mampu keseorangan

Aku sering alpa dan lupa

Aku memerlukan mu untuk mengingatiku



Sahabat

Jangan biarkan iman yang goyah

Menjarakkan ukhuwwah yang terjalin kini

Aku suka bersendiri 

Tetapi aku juga memerlukan teman di sisi


Sahabat

Ukhuwwah itu tetap ada di manis mahu pun pahit

Ukhuwwah itu ada di saat senyum mahu pun tangis

Ukhuwwah itu ada di saat aku girang mahu pun jatuh menangis

Kerana ukhuwwah kita dibina kerana Allah

Uhibukifillah bukanlah sekadar kata-kata

Tetapi ia adalah syukur kerana rasa cinta yang dianugerahkan Allah

Anugerah Allah buatku adalah dirimu

Seorang sahabat.... ^_~


Wallahualam.... 


♥ with love, fara ♥











No comments:

Post a Comment

Kritikan Membina