Followers

♥ Like Button ♥

Sunday, December 12, 2010

Cinta Si Dia & Cinta Allah

Bila sebut tentang CINTA semua orang suka .. hee... manusia tak lari dari ingin di cintai dan mencintai. Begitulah lumrah manusia. namun begitu, cinta kepada manusia buat kita leka dan cinta untuk Allah adalah segala-galanya...


Bila senang yg ku ingt si dia,

BUKAN kusyukuri nikmat Allah...


Bila sakit yg ku perlukan si dia,

BUKAN ku mohon kesembuhan dari Allah,


Bila ku gembira yg ku ceritakan pada si dia,

BUKAN berterima kasih pada Allah,


Bila gelisah ku menelefon si dia,

BUKAN ku mengadu pada Allah,


Bila sedih aku beritahu si dia,

BUKAN merintih di hadapan Allah


Dan

Bila si dia meninggalkan akuYang ku salahkan ALlah

BUKAN mempercayai Qada' & Qadar Allah..


Bila esok ku bernyawa lagi, yg ku kenang si dia,

BUKAN Allah..


Selalu ku bersama si dia,

Tapi jarang sekali dgn Allah...


Selalu ku teringat si dia,

Tapi jarang sekali ku Rindu Allah...


Selalu ku mendampingi si dia,

Tapi jarang sekali ku bteleku di hadapan v...


Selalu ku say I LOVE U pada si dia,

Tapi sukarnya pada Allah

...


SAMPAI 1 SAAT,


BILA AKU KEMBALI KEPADANYA, YANG KU TEMUI ALLAH BUKAN SI DIA YANG KU SANJUNG, YANG KUSAYANG, YANG KU CINTA...


Bila ALlah bertanya, aku hanya diam mmbisu..

Aku diseksa, aku dihukum...


Tapi si dia xdatang menolongku...


Bila ku ditanya lagi.. Aku jawab tidak tahu..!!!

Aku diberi azab seksa yg tidak terperi sakitnya...

Kelibat si dia pown aku xnampak...

Saat ini yg ku ingat BUKAN si dia.. Tapi ku merintih hiba,

meratap simpati, Merayu dan memanggil Allah, Allah, Allah.. BUKAN lagi si dia...


KALA ITU YANG AKU HARAPKAN ALLAH MEMBERI PELUANG UTK AKU BERTAUBAT DAN SENTIASA MENYINTAI, MENYAYANGI, MENGINGATI & MENGASIHI ALLAH BUKAN SI DIA...


Ya ALlah, yang ku perlukan hanya diriMUYa ALLAH, yg ku kusyukuri nikmatMU Ya ALLAH, yg ku dambakan hanya CINTAMU Ya ALLAH, seandainya esok masih ada CINTA ini melabuh padaMU KASIH ini bertebaran hanya utk RINDU ini ku sampaikan kpdMU

~~~~~~~~~~~####################~~~~~~~~~~~~~~~~


sumber: http://komuniti.iluvislam.com/index.php?%2Ftopic%2F25007-cinta-si-dia-cinta-allah%2F




♥ with love, fara ♥


No comments:

Post a Comment

Kritikan Membina